Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 2845 din data: 07-08-2009 pusa de Adrian Karnis : · Buna ziua. Va rog sa-mi spuneti cum platesc salubritatea in cazul urmator: Un apartament nou, cumparat pe firma care va deservii ca si apartament de servici.. nu e punct de lucru, iar firma are sediul social in alta localitate. trebuie sa declar salubritatea, si daca da ,cum si unde? (pe PJ mi s-a spus ca nu pot declara pt ca nu e punct de lucru). cum sa fac? multumesc...
|
Raspuns din data de 28-08-2009 : Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform Anexei nr. 7.1. art 8 al Hotararii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 189 din 08.08.2008 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2009 „ pentru imobilele proprietatea persoanelor juridice inchiriate, obligatia de a declara si achita taxa revine chiriasului”.
Ca atare, se va depune la sediul Directiei Venituri, registratura persoane fizice, declaratia privind taxa speciala de salubritate cu numarul de persoane care locuiesc la adresa respectiva.
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 2798 din data: 30-06-2009 pusa de covaci nicolae : · a-si dori sa stiu daca firma sc.mono prix srl are declarata toata suprafata publicitara deoarece a impanzit toata zona autogarii atlassib cu materiale si panouri publicitare foarte inestetice si fara nici o logica dand aspect de dugheana colorata .va rog sa imi comunicati un raspuns in aceasta privinta cat si masurile care sau luat .va multumesc anticipat.
|
Raspuns din data de 08-07-2009 : Stimate Domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In evidențele Primariei Municipiului Arad, pentru firma SC MONO PRIX SRL nu exista autorizatie de construire pentru amplasarea de panouri publicitare.
Amplasarea fara autorizatie de construire a structurilor publicitare pentru care este obligatorie autorizarea se sanctioneaza conform Legii nr. 50 din 1991, republicata.
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se va face de catre organele de control abilitate.
Compartimentul Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 2794 din data: 26-06-2009 pusa de olar : · cat se plateste taxa de salubritate pt un spatiu comercial de 25 mp.sunt pfa
|
Raspuns din data de 08-07-2009 : Stimata Doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Potrivit Hotararii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 189/08.08.2008, pentru persoanele fizice independente depunerea declaratiilor privind taxa de salubrizare se face in functie de numarul de angajati si/sau colaboratori ai acestora(conform anexelor 7.1.3. si 7.1.4.), nefiind influentata de suprafata imobilului in care se desfasoara activitatea.
Compartimentul Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 2586 din data: 04-03-2009 pusa de glogovecean claudia : · inchirierea unei camere pentru birou[punct de lucru,firmei la care sunt angajata] intr-un apartament in care locuiesc, ce taxe si impozite trebuiesc achitate, pentru 50 eur/luna chirie?ce acte sunt necesare pentru inchiriere?
|
Raspuns din data de 09-04-2009 : Stimata Doamna,
Urmare intrebarii dumneavoastra , va comunicam urmatoarele:
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in M.O. nr.927/23.12.2003, cu toate modficarile ulterioare, la Titlul III impozit pe venit prevede:
Art.62
(1) Venitul brut reprezinta totalitatea sumelor in bani si/ sau echivalentul in lei al veniturilor in natura si se stabileste pe baza chiriei sau a arendei prevazute in contractul incheiat intre parti pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii chiriei sau arendei. Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructualului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta, (…).
(2) Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se stabileste prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut”.
H.G.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicat in M.O.nr.112 din 6 februarie 2004, prevede la pct.138, cu referire la art. 62, alin (2) din L.571/2003:
„138. Venitul net se determina ca diferenta dintre sumele reprezentand chiria/ arenda in bani si /sau echivalentul in lei al veniturilor in natura, prevazute in contractul incheiat intre parti, si cota de cheltuiala forfetara de 25%, reprezentand cheltuieli deductibile aferente venitului.
139. Pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielii stabilite forfetar proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative.
Cheltuiala deductibila aferenta venitului, stabilita in cota forfetara de 25% aplicata la venitul brut, reprezinta uzura bunurilor inchiriate si cheltuielile ocazionate de intretinerea si repararea acestora, impozitele ssi taxele pe proprietate datorate potrivit legii, comisionul retinut de intermediari (…)”
La art.82 din L.571/2003 se mentioneaza:
„Stabilirea platilor anticipate de impozit
ART.82
(1) Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arendare, precum si venituri din activitati agricole sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlul de impozit, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa.
In cazul in care, potrivit clauzelor contractuale, venitul din cedarea folosintei bunurilor reprezinta echivalentul in lei al unei sume in valuta, determinarea venitului anual estimat se efectueaza pe baza cursului de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ziua precedenta celei in care se efectueaza impunerea.
(5) Pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal va lua ca baza de calcul venitul anual estimat, in toate situatiile in care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat pentru anul curent sau venitul net din declaratia privind venitul realizat pentru anul fiscal precedent, dupa caz. La stabilirea platiilor anticipate se utilizeaza cota de impozit de 16%, prevazuta la art. 43 alin.(1).”
In baza celor prezentate mai sus, avand in vedere ca din adresa dumneavoastra nu reiese data impunerii, respectiv data depunerii declaratiei estimative de venit (formularul 220), nu putem sa stabilim valoarea impozitului, dar solicitantul dumneavoastra va putea, pe baza celor prezentate, sa stabileasca impozitul pe venitul din inchiriere, in functie de data depunerii formularului mentionat.
Pentru a inregistra contractul de inchiriere la organul fiscal competent, proprietarul va depune la Serviciul Registru Contribuabili si Declaratii Fiscale Persoane Fizice un dosar care va contine:
- contract de inchiriere incheiat in trei exemplare;
- extras carte funciara (nu mai vechi de 6 luni);
- declaratia privind venitul estimat (formular 220), completata in doua exemplare cu venitul estimat;
- copie carte de identitate proprietar;
- copie carte de identitate chirias.
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 2567 din data: 22-02-2009 pusa de Ardelean Petre : · Buna ziua!
Am de platit suma de 3.270 lei la impozite si taxe locale(impozit pe auto.) Toata suma este pe firma (SC. ARMON TC SRL) dar am schimbat sediul social al firmei pe Str principala Nr 343 Galsa Com Siria. Ce se poate intampla daca nu platesc? Ca oricum nu mai folosesc de mult masinile.
|
Raspuns din data de 12-03-2009 : Stimate Domn,
Ca urmare a intrebarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele :
Conform Legii 571/2003, titlul IX, art.264, alin.(4): „Orice persoana care dobandeste/ instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 zile inclusiv de la modificarea survenita” si art.261, alin. (2)”…taxa asupra mijloacelor de transport, se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde persoana isi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz.”
Drept urmare, aveti obligatia de a va prezenta la sediul Directiei Venituri al Primariei Municipiului Arad, Str. Revolutiei, nr. 97, pentru radierea autovehiculului, cu urmatoarele documente:
- copie cod unic de inregistrare pentrusediul societatii, insotit de mentiunile de la ORC pentru schimbarea sediului societatii.
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
|
|